This article originally appeared on TelemundoMinnesota.com on Januar 23, 2023. Read the full piece here. Translation text below article.
Minneapolis, Minnesota – La Asociación Internacional de Franquicias (IFA por sus siglas en inglés) inició su campaña 2023 “Open for Opportunity” en las Ciudades Gemelas, donde convocaron al alcalde Jacob Frey y otros funcionarios locales con la finalidad de fortalecer la educación y oportunidades de crecimiento para franquicias y la comunidad.
“Las Ciudades Gemelas son un centro de marcas de franquicia icónicas, conceptos de franquicia emergentes y proveedores de clase mundial para el sector de la franquicia, por no hablar de una región donde decenas de miles de franquicias han abierto, creando oportunidades para que las familias locales apoyen a su comunidad al entrar en el negocio por sí mismos, pero no solos”, dijo Matt Haller, Presidente y CEO de la IFA.
“Cuando los dueños de negocios locales prosperan, nuestra ciudad tiene éxito y vemos una verdadera inclusión económica”, dijo el alcalde de Minneapolis, Jacob Frey. “Las pequeñas empresas locales, incluidas las franquicias, son esenciales para nuestra comunidad: crean puestos de trabajo, dan vitalidad a nuestros barrios y apoyan la hermosa diversidad de nuestra ciudad.
Entre algunos datos interesantes sobre el tema de franquicias en la comunidad hispana es de notar que:
- Las franquicias propiedad de hispanos facturan 1.6 veces más que los negocios locales de hispanos no franquiciados.
- Las franquicias hispanas emplean a 1.5 veces más personas que los negocios locales no franquiciados.
La IFA lanzó el año pasado el Hispanic-Latino Franchise Council, una red para líderes hispanos de franquicias en toda la nación.
Para conocer más sobre esta campaña visite: openforopportunity.com
Minneapolis, Minnesota – The International Franchise Association (IFA) kicked off its 2023 “Open for Opportunity” roadshow in the Twin Cities, where they convened Mayor Jacob Frey, other local officials, and business and community leaders, with the goal of strengthening education and growth opportunities for franchises and the community.
“The Twin Cities is a hub for iconic franchise brands, emerging franchise concepts, and world-class suppliers to the franchise sector, not to mention a region where tens of thousands of franchises have opened, creating opportunities for local families to support their community by going into business for themselves, but not by themselves,” said Matt Haller, IFA President, and CEO.
“When local business owners thrive, our city is successful and we see true economic inclusion,” said Minneapolis Mayor Jacob Frey. “Small local businesses, including franchises, are essential for our community – they create jobs, provide vibrancy to our neighborhoods, and support the beautiful diversity of our city”.
According to the press release issued by the IFA, “nearly 14,000 local franchise establishments in Minnesota provide more than 140,000 local jobs.”
Among some interesting facts about franchising in the Hispanic community is worth noting that:
- Hispanic-owned franchises generate 1.6 times more sales than their non-franchised counterparts.
- Hispanic-owned franchises employ 1.5 times more people than their non-franchised counterparts.
Last year, the IFA launched the Hispanic-Latino Franchise Council, a nationwide network for Hispanic franchise leaders.
To learn more about this campaign visit: openforopportunity.com